Jeśli chcesz zorganizować szkolenie w Twojej firmie, koniecznie przeczytaj poniższy poradnik, dzięki któremu nie zapomnisz o żadnej z istotnych kwestii.
- Po pierwsze, koncepcja szkolenia, czyli przyczyna i cel organizowania szkolenia. Zatrudniasz nowych pracowników i chcesz pomóc im wdrożyć się w specyfikę firmy? A może planujesz stworzenie nowej usługi lub produktu? W takich wypadkach szkolenie jest wręcz niezbędne! Określ również cel – czy będzie to szkolenie wprowadzające, podnoszące kwalifikacje (pracownicy będą mogli nabyć nową wiedzę), informujące (np. o nowościach i planach) czy rozwijające (pogłębiające posiadaną już wiedzę?).
- Po drugie, grupa docelowa uczestników. Ustal którzy z Twoich pracowników potrzebują szkolenia, może to będzie tylko jedna kadra, a może wszyscy? Lub tylko najlepsi pracownicy? Pamiętaj, że szkolenia, które przynoszą najlepsze efekty powinny się odbywać w grupach do 20 osób.
- Po trzecie, miejsce. Zdecyduj, czy szkolenie odbędzie się w siedzibie firmy czy wynajmiesz ku temu specjalną salę konferencyjną. Pamiętaj, że sala szkoleniowa powinna być odpowiednio wyposażona w: krzesła z blatami, gniazdka elektryczne, rzutnik, komputery i inne narzędzia pracy, sprzęt nagłaśniający, tablicę, rolety na oknach do zaciemnienia sali itd.
- Po czwarte, catering. Jako organizator spotkania jesteś zobowiązany do zapewnienia uczestnikom wyżywienia. Na każdy dzień szkoleniowy powyżej czterech godzin, uczestnicy powinni mieć zapewnione dwie przerwy. Pierwszą na ciepły napój i drugie śniadanie, a drugą, dłuższą na obiad.
- Po piąte, termin szkolenia wraz ze szczegółowym harmonogramem. Pamiętaj, żeby ustalić termin szkolenia w ten sposób, by nie zakłócał podstawowej działalności firmy. Jeśli wielu pracowników wymaga przeszkolenia, podziel ich na mniejsze grupy. Natomiast w harmonogramie powinny być zawarte wszystkie zajęcia szkoleniowe z podziałem na godziny, przerwy, samodzielną pracę, testy i dyskusje. Miej na uwadze ewentualny poślizg czasowy, coś może się przedłużyć, a jakieś zajęcia mogą trwać dłużej.
- Po szóste, zaproszenia dla uczestników, identyfikatory lub wizytówki (choćby z samymi imionami i funkcją, jaką dany pracownik sprawuje w pracy), wszystkie planowane materiały pomocnicze (skrypty, spis poruszanych zagadnień, słowniki i definicje nowych pojęć, kartki i długopisy).
Pamiętaj, że jeśli organizujesz szkolenie w innym mieście, powinieneś zapewnić uczestnikom dojazd i powrót razem z ewentualnym noclegiem.
Brak odpowiedzi